OP - Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY DODÁVOK TOVARU, DIELA, SLUŽIEB (ďalej len predmet objednávky, alebo jej časť, ďalej ako „PO“) - EUROTOOLS, s.r.o. I. Všeobecné ustanovenia 1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP ") na nákup PO sa aplikujú na všetky Objednávky, ktoré Objednávateľ s druhou zmluvnou stranou (ďalej len "Dodávateľ") uzatvára za účelom nákupu PO . 2. Aplikácia všeobecných obchodných podmienok druhej zmluvnej strany alebo akýchkoľvek iných všeobecných obchodných podmienok je týmto výslovne vylúčená, pokiaľ sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak. 3. Odchylné dojednania upravené v Objednávke majú prednosť pred znením týchto VOP. 4. Pre objasnenie klauzúl použitých v Objednávke sú rozhodujúce ustanovenia INCOTERMS 2010, ktoré vydala Medzinárodná obchodná komora v Paríži. 5. Tieto VOP sú v súlade s ustanovením § 273 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) neoddeliteľnou súčasťou Objednávky Objednávateľa. 6. V zmysle týchto VOP sa Objednávka (zmluva) považuje za uzavretú: 6.1. dňom doručenia písomného potvrdenia Objednávky Dodávateľom (fax, e-mail, list), alebo 6.2 začagm plnenia Dodávateľa (aj konkludentným) na základe obdržanej Objednávky. II. Predmet plnenia 1. Predmetom plnenia je záväzok Dodávateľa dodať Objednávateľovi PO a previesť na neho vlastnícke právo k PO a záväzok Objednávateľa zaplaiť Dodávateľovi cenu za riadnu dodávku, resp. plnenie. 2. Dodávateľ je povinný dodať PO podľa špecifikácie dohodnutej v Objednávke, pokiaľ plnenie nebolo písomne medzi stranami následne modifikované. 3. Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, Dodávateľ nie je oprávnený k akémukoľvek čiastkovému plneniu predmetu Objednávky. Dodanie menšieho/väčšieho množstva PO, než bolo dohodnuté v Objednávke sa považuje za podstatné porušenie zmluvného vzťahu. III. Cena, mena a platobné podmienky 1. Kúpna cena je dohodnutá v súlade so zákonom č. 18/1996 Z.z. o cenách v znení neskorších predpisov. Dohodnutá cena je uvedená v Objednávke bez DPH. K tejto čiastke bude uplatnená DPH v zmysle platných právnych predpisov. Pokiaľ v Objednávke nie je inak uvedené, sú náklady Dodávateľa na balenie PO, jeho prepravu do miesta dodania ako aj ostatné náklady spojené s dodávkou a odovzdaním predmetu Objednávky v mieste dodania PO zahrnuté v cene PO. 2. Dodávateľovi vznikne nárok na fakturáciu po odovzdaní a prevzag PO doručenej Objednávateľovi, prílohou ktorej musia byť všetky doklady preukazujúce splnenie PO (dodací list, súpis vykonaných prác, preberací protokol a pod.), podpísané oboma zmluvnými stranami. 3. Faktúra musí byť Dodávateľom vyhotovená najneskôr do 7 dní odo dňa zdaniteľného plnenia (prevzaia PO Objednávateľom) a zároveň doručená Objednávateľovi do 3 pracovných dní odo dňa jej vyhotovenia, inak Objednávateľovi vznikne nárok na zmluvnú pokutu vo výške v zmysle Článku X. bodu 1. týchto VOP. 4. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosi v zmysle platných právnych predpisov (zákona 222/2004 Z.z.) a požadované údaje objednávateľa (číslo objednávky objednávateľa, číslo zákazky alebo označenie stavby uvedenej v objednávke) ku ktorej musia byť pripojené všetky doklady preukazujúce riadne dodanie PO. V prípade, že faktúra nebude obsahovať vyššie uvedené náležitosi, Objednávateľ má právo faktúru vráiť bez zaplatenia. Oprávneným vrátením faktúry prestáva plynúť lehota splatnosi a táto plynie odznova odo dňa doručenia novej (opravenej) faktúry. 5. Lehota splatnosi faktúr (zálohových, čiastkových, konečných) a opravných faktúr je 45 dní odo dňa ich doručenia Objednávateľovi. Za deň splnenia peňažného záväzku sa považuje deň odpísania dlžnej sumy z účtu Objednávateľa v prospech účtu Dodávateľa. 6. Podmienkou pre zaplatenie faktúry je dodanie technickej dokumentácie, špecifikácie a atestov o vykonaných skúškach a použitých materiáloch a iných lisgn, ak sú požadované Objednávkou, alebo príslušnými predpismi, normami. Objednávateľ zaplag Dodávateľovi kúpnu cenu prevodným príkazom v dohodnutej mene. Strana 1 z 4 VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY DODÁVOK TOVARU, DIELA, SLUŽIEB (ďalej len predmet objednávky, alebo jej časť, ďalej ako „PO“) - EUROTOOLS, s.r.o. 7. Dodávateľ nesmie previesť svoje práva resp. pohľadávky vyplývajúce z Objednávky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Objednávateľa. V opačnom prípade je Dodávateľ povinný zaplaiť Objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 100% hodnoty prevedeného práva resp. pohľadávky. IV. Miesto plnenia a termín plnenia 1. Termín plnenia je uvedený v Objednávke. Zmena termínu plnenia je možná iba po vzájomnej dohode oboch zmluvných strán. 2. Dodávateľ je povinný dodať PO Objednávateľovi v mieste plnenia dohodnutom v Objednávke. Ak miesto plnenia nie je v Objednávke dohodnuté, je Dodávateľ povinný dodať PO v mieste sídla Objednávateľa. 3. Objednávajúci nie je povinný prevziať PO pred dohodnutým termínom plnenia. Dodávateľ musí písomne, aspoň 3 pracovné dni vopred, upovedomiť Objednávateľa o čase odovzdania PO. 4. Objednávateľ je oprávnený priebežne kontrolovať vykonávanie PO. Ak objednávateľ zisg, že Dodávateľ vykonáva PO v rozpore so svojimi povinnosťami, je Objednávateľ oprávnený dožadovať sa toho, aby Dodávateľ odstránil vady vzniknuté vadným vykonávaním PO a PO vykonával riadnym spôsobom. 5. Ak Dodávateľ nesplní túto povinnosť ani v primeranej lehote poskytnutej mu na tento účel objednávateľom, objednávateľ má právo od Objednávky odstúpiť. 6. Nedodržanie termínu odovzdania PO sa považuje za podstatné porušenie Objednávky a týchto VOP. V. Prechod vlastníckeho práva a nebezpečenstva škody 1. Vlastnícke právo a nebezpečenstvo škody na veci prechádza na Objednávateľa okamihom odovzdania a prevzaia PO na základe obojstranne podpísaného preberacieho protokolu, dodacieho listu. VI. Prevzaae PO a vykonanie skúšok PO 1. Písomne vyhotovený preberací protokol/dodací list/súpis vykonaných prác podpísaný zástupcami oboch zmluvných strán bude dokladom o splnení PO. 2. Dodávateľ je povinný, najneskôr pri prevzag PO Objednávateľom, odovzdať Objednávateľovi doklady, ktoré sú potrebné na prevzaie a na užívanie PO (technická dokumentácia, návody na obsluhu a údržbu, karty bezpečnostných údajov, a pod.). Dokumentácia musí byť vyhotovená v slovenskom (príp. českom) jazyk, pokiaľ nie je dohodnuté inak. 3. Ak tak stanovujú právne predpisy alebo je to stanovené v Objednávke, je Dodávateľ povinný PO pred jeho dodaním podrobiť skúškam alebo technickej kontrole (ďalej len "skúšky") za účelom zistenia či PO spĺňa požiadavky na kvalitu. Dodávateľ je povinný výsledok skúšok predložiť Objednávateľovi. Ak sa zmluvné strany dohodli, že Objednávateľ má právo byť prítomný pri vykonávaní skúšok PO, je Dodávateľ povinný oznámiť Objednávateľovi miesto a dátum konania skúšok PO, a to najneskôr 3 dni pred plánovaným dátumom konania skúšok. Náklady spojené s vykonaním skúšok PO znáša Dodávateľ a náklady spojené s účasťou Objednávateľa alebo ním poverenej osoby na vykonaní skúšok znáša Objednávateľ. 4. Vykonanie skúšok za účasi Objednávateľa nezbavuje Dodávateľa zodpovednosi za vady zistené po dodaní PO. VII. Vady PO a nároky z vád PO 1. Dodávateľ je povinný dodať PO v množstve, akosi a vyhotovení v súlade s Objednávkou resp. platnými predpismi, výkresovou dokumentáciou a normami. V opačnom prípade má PO vady a Dodávateľ zodpovedá za vady PO v zmysle príslušných ustanovení Obchodného zákonníka SR. 2. Dodávateľ zodpovedá za to, že dodaný PO nevykazuje žiadne právne vady a že zo strany tretej osoby nebudú uplatňované nároky z itulu porušenia alebo ohrozenia autorských práv, práv na ochrannú známku alebo iných obdobných práv. Za právne vady PO Dodávateľ zodpovedá zmysle ustanovení § 433 a nasledujúcich Obchodného zákonníka. Nároky z vád PO sa nedotýkajú nároku na náhradu škody alebo na zmluvnú pokutu. 3. V súlade s ustanovením § 564 Obchodného zákonníka plaia pre nároky objednávateľa z vád PO primerane ustanovenia § 436 až 441 Obchodného zákonníka. VIII. Záruka za kvalitu 1. Zárukou za kvalitu PO preberá Dodávateľ záväzok, že dodaný PO bude po stanovenú dobu spôsobilý na použiie na dohodnutý alebo obvyklý účel a že si zachová dohodnuté alebo obvyklé vlastnosi (záručná doba). Strana 2 z 4 VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY DODÁVOK TOVARU, DIELA, SLUŽIEB (ďalej len predmet objednávky, alebo jej časť, ďalej ako „PO“) - EUROTOOLS, s.r.o. 2. Pokiaľ v Objednávke nie je písomne dohodnuté inak, záručná doba začína plynúť odo dňa písomného prevzaia PO Objednávateľom a skončí 24 mesiacov po odovzdaní PO konečnému zákazníkovi, pokiaľ nie je dohodnuté inak. 3. Vady PO zistené počas záručnej doby je Dodávateľ povinný odstrániť v lehote písomne dohodnutej s Objednávateľom, inak do 30 dní odo dňa písomného doručenia reklamácie Objednávateľa. IX. Ochrana životného prostredia, kvalita 1. Ak je predmetom Objednávky dodávka PO, ktorý obsahuje chemické látky alebo prípravky, je Dodávateľ povinný poskytnúť kartu bezpečnostných údajov v súlade s osobitnými právnymi predpismi. 2. V prípade, že Dodávateľ deklaruje, že má implementovaný systém manažérstva kvality, (cerifikovaný alebo necerifikovaný), je povinný na základe žiadosi Objednávateľa umožniť povereným zamestnancom Objednávateľa vykonať vo svojich prevádzkach audit zameraný na overenie dodržiavania tohto systému a to v priebehu plnenia zmluvy a po ukončení plnenia v procese hodnotenia dodávateľov. Objednávateľ má iež právo požadovať od Dodávateľa zabezpečiť u výrobcu audit zameraný na procesy súvisiace s dodržiavaním stálej kvality svojej produkcie. V prípade, ak výrobca takýto audit neumožní, Objednávateľ má právo požadovať od Dodávateľa dodanie PO s rovnakou špecifikáciou od iného výrobcu alebo dodanie ďalšieho PO od tohto výrobcu odmietnuť. 3. Ak Dodávateľ vykonáva zmluvné výkony, kde je vyžadovaný funkčný systém manažérstva kvality, tak umožní prístup personálu Objednávateľa za účelom kontrol a preskúmaní na PO a na dokumentácii súvisiacej s PO. Dodávateľ je povinný viesť riadne záznamy, ktoré obsahujú presné a úplné údaje súvisiace s realizovaným plnením podľa Objednávky. Dodávateľ sa zaväzuje uchovať dokumenty, ktoré súvisia s činnosťami predmetu dodávky tak, aby zabránil ich poškodeniu, strate alebo zničeniu. V prípade subdodávok je dodávateľ povinný zabezpečiť prenos požiadaviek Objednávateľa aj na svojich subdodávateľov. X. Zmluvné sankcie 1. Ak je Dodávateľ v omeškaní s dodaním PO, alebo jej časi podľa Objednávky (nedodá PO v dohodnutom termíne plnenia) príp. s odstránením vád PO v dohodnutej lehote, má Objednávateľ právo požadovať od Dodávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 1% z celkovej hodnoty príslušnej Objednávky, a to za každý aj začatý deň omeškania. To plag aj v prípade nedodania alebo oneskoreného dodania dokladov, ktoré sú potrebné na prevzaie alebo na užívanie PO, alebo iných dokladov, ktoré je Dodávateľ povinný predložiť Objednávateľovi. 2. Zaplatenie zmluvnej pokuty nezbavuje Dodávateľa povinnosi dodať PO alebo doklady podľa Objednávky. 3. Uplatnením akejkoľvek zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Objednávateľa na náhradu škody spôsobenej porušením zmluvných povinnosg Dodávateľom. XI. Okolnosa vylučujúce zodpovednosť 1. Za okolnosi vylučujúce zodpovednosť sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosi, ak nemožno rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvráila alebo prekonala, a ďalej, že by v čase vzniku záväzku túto prekážku predvídala. 2. Zodpovednosť však nevylučuje prekážka, ktorá vznikla až v čase, keď povinná strana bola v omeškaní s plnením svojej povinnosi, alebo vznikla z jej hospodárskych pomerov. Za okolnosi vylučujúce zodpovednosť sa nepovažujú ani bežné ekonomické, obchodné a podnikateľské riziká, požiar, štrajk, pracovné nepokoje, nedostatok surovín. 3. Správa okolnosi vylučujúcej zodpovednosť sa musí podať bez zbytočného odkladu po tom, čo sa povinná strana o prekážke dozvedela alebo pri náležitej starostlivosi mohla dozvedieť, najneskôr však do 10 pracovných dní. Nesplnenie tejto oznamovacej povinnosi zaväzuje povinnú stranu nahradiť škodu, ktorej sa mohlo včasným oznámením predísť. 3. Ak okolnosi vylučujúce zodpovednosť trvajú dlhšie ako 3 mesiace, ktorákoľvek zo strán je oprávnená jednostranne od Objednávky odstúpiť. XII. Odstúpenie od Objednávky a ukončenie zmluvného vzťahu 1. Od Objednávky možno odstúpiť okrem prípadov, ktoré ustanovuje Občiansky a Obchodný zákonník, alebo ieto VOP aj v prípade: 1.1. ak je Dodávateľ v omeškaní s plnením svojich záväzkov z Objednávky (vrátane čiastkových termínov) viac ako 3 pracovné dni, Strana 3 z 4 VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY DODÁVOK TOVARU, DIELA, SLUŽIEB (ďalej len predmet objednávky, alebo jej časť, ďalej ako „PO“) - EUROTOOLS, s.r.o. 1.2. ak dodané PO nespĺňa podľa názoru Objednávateľa dohodnuté kvalitagvne parametre, pričom nárok Objednávateľa na zmluvnú pokutu a náhradu škody odstúpením nie sú dotknuté. 2. Odstúpenie od Objednávky musí byť druhej strane oznámené písomne. Účinky odstúpenia nastávajú momentom doručenia písomného oznámenia druhej strane. XIII. Záverečné ustanovenia 1. Všetky skoršie dohody, ústne aj písomné, týkajúce sa rokovaní o Objednávke medzi zmluvnými stranami strácajú dňom uzavreia tejto Objednávky platnosť. V prípade, že akékoľvek ustanovenie Objednávky sa stane v akomkoľvek ohľade neplatným, nezákonným alebo nevymáhateľným, nebude tým žiadnym spôsobom dotknutá, alebo porušená platnosť, zákonnosť alebo vymáhateľnosť ostatných ustanovení Objednávky a VOP. 2. Objednávky ako aj práva a povinnosi z nich vyplývajúce, vrátane posudzovania ich platnosi ako aj následkov ich prípadnej neplatnosi, sa riadia a budú vykladané na základe a v súlade s hmotným (materiálnym) právom platným v Slovenskej republike. Právne vzťahy, ktoré nie sú v Objednávke a VOP bližšie upravené sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho a Obchodného zákonníka SR. 3. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce z tejto Objednávky alebo v súvislosi s ňou budú riešené vzájomnou dohodou. V prípade, že nedôjde k dohode, budú spory s konečnou platnosťou rozhodnuté príslušným súdom v Slovenskej republike, príslušným podľa procesných predpisov platných v Slovenskej republike. 4. Zmluvné strany postupujú pri vysporiadaní svojich daňových povinnosg podľa platných právnych predpisov štátu, v ktorom sú rezidentmi a v súlade s platnými medzinárodnými právnymi normami s vylúčením možnosi prevzaia daňovej povinnosi za obchodného partnera. 5. Dodávateľ prehlasuje, a potvrdzuje, že je riadne registrovaný plátca DPH a riadne si plní svoje platobné povinnosi voči štátnej správe. 6. Dodávateľ je povinný doručiť odberateľovi potrebné dokumenty (overený výpis z OR nie starší ako 3 mesiace a overenú kópiu karičky DIČ pridelenej príslušným Daňovým úradom) pokiaľ ich odberateľ bude požadovať. 7. Dodávateľ plnením PO potvrdzuje, že si ieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. V Martine, dňa 16.12.2011.